March 23, 2019

Bieganie- jak zacząć?

  • By skanlacja.pl
  • 3 maja 2018
  • Comments Off
Bieganie- jak zacząć

Tym co jest pewne podczas rozpoczynania przygody z bieganiem, to kompleksowe badania, które sprawdzą, czy nasz organizm może być wystawiony na fizyczną próbę wytrzymałości. Oczywiście wiele osób nie bada się regularnie, a zatem nie wie, czy organizm jest przygotowany na tego typu próbę. Niemniej jednak bieganie jest bardzo zdrowe i warto systematycznie uprawiać sport, który wpłynie na poprawę kondycji oraz samopoczucia. Jak zacząć przygodę z bieganiem i od czego zacząć?

Buty i strój

To w czym biegamy powinno być przede wszystkim wygodne, i nie musi mieć wcale metki popularnych marek sportowych. Ważne aby to biegacz czuł się komfortowo i aby nic się nie zsuwało z ciała i nie obcierało go oraz by było wykonane z przewiewnego materiału.  Inaczej wygląda to w przypadku obuwia. Stopy i stawy skokowe to najbardziej eksploatowane podczas biegania części ciała, na których opiera się cały jego ciężar. But powinien mieć wyprofilowaną do stopy wkładkę, mieć dobry, nie za mały i nie za duży rozmiar, oraz amortyzację, która złagodzi nagłe skoki i stąpnięcia o ziemię. Marka nie ma tutaj dużego znaczenia, niemniej jednak warto kupić lepszej jakości obuwie, które posłuży przez wiele miesięcy czy lat.

Przygotowanie do biegu

Rozgrzewka to istotny element biegania. Oczywiście bardzo często trucht jest elementem rozgrzewki przed zajęciami na siłowni czy wszole przed wychowaniem fizycznym, niemniej jednak jeżeli bieganie jest główną aktywnością, warto rozgrzać stawy skokowe, stopy, kolana delikatnymi krążeniami tych ruchomych fragmentów ciała,, warto również rozgrzać mięśnie przez wykonanie skipów czyli wyskoków o różnej wysokości, długości czy intensywności. Krótka rozgrzewka sprawi, że organizm będzie przygotowany na dłuższy wysiłek fizyczny oraz zmniejszy też prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji. Bieganie to sport łatwy, ponieważ może go uprawiać praktycznie każdy, natomiast to od każdego indywidualnie zależy na jak dużą intensywność wystawi swój organizm. Mądrym rozwiązaniem jest sukcesywne zwiększanie intensywności treningu począwszy od krótszych, wolniejszych tras, po długie i zaawansowane treningi.

Bieganie- jak zacząć?
Oceń ten post
Previous «
Next »