December 13, 2019

Kofeina – ważny suplement dla sportowców

  • By skanlacja.pl
  • 1 października 2019
  • Comments Off
Kofeina - ważny suplement dla sportowców

Kofeina najczęściej kojarzy nam się z kawą, z czymś co podnosi ciśnienie i co w zasadzie to tak nie do końca powinno być stosowane w sporcie. Rzeczywistość wygląda jednak zupełnie inaczej, bowiem kofeina jest bardzo dobrym suplementem dla sportowców.

Suplementacja kofeiny – najważniejsze informacje i zalety

Dlaczego warto przyjmować kofeinę podczas trenowania różnych sportów? Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że taka kofeina w żadnym razie nie będzie przyjmowana tak po prostu w postaci kawy. Chodzi tu o specjalnie wypreparowaną kofeinę mającą postać najczęściej tabletek.

Jak zaś ona  działa? Otóż kofeina ma wpływ na receptory adenozynowe w mózgu i hamuje je. Działa to oczywiście pobudzająco, a ponadto kofeina poprawia również nastrój. Co więcej – rozszerza ona naczynia. Słowem – kofeina umożliwia nam dłuższy trening. Warto jeszcze dodać, że kofeina pobudza spalanie tkanki tłuszczowej.

Zobacz również: http://kofeina-sklep.pl

Suplementacja kofeiny – na co uważać?

Kofeina w tabletkach jest bardzo łatwo dostępna. Co więcej – takie tabletki potrafią zawierać aż 300 mg kofeiny, co w zasadzie odpowiada trzem kawom espresso. Niektórzy sportowcy zatem bardzo łatwo przedawkowują kofeinę – w końcu kiedy pijemy kawę jej gorzki smak powstrzymuje nas przed wypiciem następnej, tu zaś tabletki łyka się łatwo a na dodatek nie odczuwamy od razu negatywnych skutków kofeiny, bo idziemy ćwiczyć.

Jakie zaś są to te negatywne skutki kofeiny? Otóż jej nadmiar może prowadzić do problemów ze snem, zdenerwowania, drżenia rąk, niedoboru magnezu oraz arytmii serca!

Dlatego zatem powinniśmy dbać i odpowiednią dawkę kofeiny i nie przyjmować jej już w innej postaci jak chociażby kawy czy yerba mate.

Suplementy dla sportowców – co jeszcze warto rozważyć?

Warto jednak pamiętać, że to nie tylko kofeina może stanowić całkiem dobry suplement. Warto również rozważyć stosowanie keratyny, beta- alaniny, różańca górskiego, witaminy D3, NAC czy tyrozyny. Oczywiście wszystko to powinno być stosowane w rozsądnych ilościach oraz z rozwagą, czy tego potrzebujemy.

Kofeina – ważny suplement dla sportowców
5 (100%) 1 vote
Previous «
Next »